.

.
LOVE is like MAGIC ..but sometimes, MAGIC is nothing more than just an ILLUSION ..

Thursday, December 8, 2011

aku cuma manusia biasa..

status fb aku : berapa lama bleh tahan tak dihargai?

kenapa aku letak status cmtu..?
mesti la sbb aku rsa tak dihargai..

betul..
kite tak leh tamak..
kite tak leh harapkan yg lebih2..

tapi..
aku manusia biasa..
yg punya sifat cemburu, terasa hati..
yg punya rasa ingin memiliki..

betul..
kalau ikhlas, tak mintak dibalas..
jgn harapkan org utk layan kite, mcm mane kite lyn org..

tapi..
aku manusia biasa..
yg punya hati dan perasaan..
yg punya rasa sakit hati dan air mata..

aku duduk menangis..
seorang sahabat bertanya..
kenapa kau menangis? die bukan tau pun kau nanges..
aku jwb..aku menangis bkn utk die tau...aku menanges utk lepaskan rasa sakit dlm ati aku ni..
ta pnah pun aku berniat nak die tau aku nanges..sbb aku ta penah slahkan die..aku ta slahkan sesapa..

aku paham..
bkan aku seorang yg terluka..
die pun turut sma terluka..
masing2 punya sejarah..
dan aku berjanji akan ada di sisi nya, cuba mengubat luka nye..

tp..
die pun kena ingat n paham..
aku pun punya luka..
malah, aku terlebih dahulu terluka dripada nya..
jd, salah ke klau aku mengharap utk die turut di sisi ku membantu membalut luka?

atau mungkin aku perlu terlebih dahulu mengubat luka nya hingga sembuh?
baru kemudian giliran ku?
mungkin..
tp syg..saat luka mu sembuh, luka ku dah bernanah..

aku tau..
kau da cube yg terbaik..
tp aku juga tau, kau mampu utk memberi yg lebih terbaik dripada itu..
mungkin aku tak layak utk menerima nya..
mungkin aku hanya layak menerima sebegini...

sejuta maaf...
kerna tak mampu membahagiakan kamu..
kerna tak mampu mengukir senyum ikhlas di bibir mu..

aku bukan bodoh..
aku bukan buta..
malah, orang buta pun mampu nampak..
lain layanan nye antara yg syg dan tidak..
antara memerlukan dan tidak..
perbuatan lg terang dri perkataan kan..
dan, perbuatan mu jelas..sgt jelas..



macam mane kite na berputus asa, dgn perkara yg kite perlu..
terluke, sakit, perit, pedih..
aku tetap di sini..
sbb aku tak tahu mcm mane utk berputus asa dgn kamu..
sbb aku ta mampu tanpa kamu..

kalau lah aku bleh buat die rasa ape yg aku rsa..
ckup lah sehari..utk kau tau, utk kau paham..
bkn aku mintak harta kemewahan die..
bkn aku mntak masa hidup nya..
aku cuma mintak sedikit perhatian, secarik kasih syg, secubit penghargaan..
dan yg paling aku mintak, secebis makna kehadiran aku dlm idup nya..

jd, berbalik pada soklan td..
smpai bile bleh tahan tak dihargai?
jawapan aku..
aku akan tetap ade di sini, selagi kau perlukan aku..
tp, saat kau da ta perlukan aku, pegi la tinggalkan aku..
sbb jika kau tunggu utk aku yg melangkah pergi, ta mungkin..

No comments:

Post a Comment